آسانسور ضد انفجار چیست؟

سکوهای نفتی، پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و بسیاری از واحد های صنعتی بعلت وجود گاز و پودر های قابل اشتعال در محیط شرایط بسیار ویژه ای را دارا میباشند. رعایت ایمنی در این مراکز مهمترین عاملیست که همواره به آن توجه میشود . کوچکترین جرقه توانایی ایجاد حادثه ای را دارد که به هیچ عنوان جبران پذیر نیست.

از همین رو تعداد کمی از شرکت های آسانسوری توانایی طراحی و مونتاژ ، محاسبات و پیاده سازی پروژه های آسانسورهای صنعتی و بالابر صنعتی را دارند ، مخصوصا اگر قابلیت ضد اشتعال و ضد انفجار و ضد آب بودن به پروژه افزوده گردد.

ادامه مطلب “آسانسور ضد انفجار چیست؟”

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور و کاربرد آن

فتوسل آسانسور یا سنسور چشمی آسانسور، یکی از اجزای سیستم ایمنی آسانسور است و با توجه با اهمیت بالای امنیت مسافران، لزوم استفاده از فتوسل در تمامی آسانسورها احساس می شود. فتوسل آسانسور از بسته شدن خودکار درب تا قبل از جاگیری و استقرار کامل مسافران جلوگیری می کند. فتوسل یا چشمی آسانسور روی ورودی کابین نصب می شود و بررسی موانع در ورودی کابین را بر عهده دارد. می توان گفت تشخیص زمان باز و بسته شدن درب آسانسور به نحوی که مسافران به صورت کامل در کابین مستقر شده و یا از آن خارج شده باشند، جزو وظایف فتوسل آسانسور است. تشخیص کلیه موانع از جمله انسان، اشیاء، اتومبیل، بار و… که در مسیر ورودی کابین قرار دارند، توسط فتوسل انجام می شود.

این قطعه یکی از مهمترین سنسورهای آسانسور است که در تمامی آسانسورها نصب می شود. چشم الکترونیکی یا چشمی آسانسور نام های دیگر فتوسل هستند. برای آشنایی با انواع فتوسل آسانسور و چگونگی عملکرد آن ها با اَپِکس همراه شوید و ادامه مقاله را از دست ندهید.

ادامه مطلب “سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور و کاربرد آن”

معرفی انواع پله برقی

پله برقی نمونه ای از پر ظرفیت ترین دستگاه ها در میان نمونه های مشابه است که از آن به منظور جا به جایی افراد استفاده می شود. در ساختار این دستگاه از یک نقاله استفاده شده و به شکل زنجیره ای پیوسته در حال گردش می باشد. از این وسیله در مکان های پر رفت و آمد مانند ایستگاه های قطار شهری، فرودگاه، مجتمع های تجاری و به طور کلی مکان های پر ازدحام استفاده می شود، با اَپِکس همراه باشید تا در ادامه مقاله با انواع پله برقی بیشتر آشنا شوید.

ادامه مطلب “معرفی انواع پله برقی”